گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم ۲۰۱۶؛ موفقیت های بتلفیلد ۴ و استاروارز بتلفرانت تمامی ندارد

۱۳۹۵-۰۵-۱۳
بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016، به نظر می رسد میلیون ها گیمر کماکان به تجربه دو بازی استار وارز بتلفرانت و بتلفیلد 4 ادامه می دهند. بنابر گزارش این ناشر آمریکایی، فرنچایز بتلفیلد، که نسخه چهارم آن بعد از سه سال هنوز به بیشتری بازیکنان ممکن دسترسی دارد، توسط 11.5 میلیون گیمر طی ...

بنابر گزارش مالی اخیر کمپانی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم ۲۰۱۶، به نظر می رسد میلیون ها گیمر کماکان به تجربه دو بازی استار وارز بتلفرانت و بتلفیلد ۴ ادامه می دهند. بنابر گزارش این ناشر آمریکایی، فرنچایز بتلفیلد، که نسخه چهارم آن بعد از سه سال هنوز به بیشتری بازیکنان ممکن دسترسی دارد، توسط ۱۱٫۵ میلیون گیمر طی سه ماهه اخیر تجربه شده است.

در همین حال، بازی استاروارز بتلفرانت که با استفاده از تب و تاب موجود برای فرنچایز جنگ های ستاره ای موفق به جلب توجه مخاطبان شده بود، در سه ماه گذشته، ۶٫۶ میلیون کاربر داشته و مضاف بر آن، تعداد بازیکنان Madden NFL 16 هم رشدی ۲۰ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را تجربه نموده است.

برای سه ماهه ای که در تاریخ ۳۰ ژوئن به پایان رسید، الکترونیک آرتز خبر از دستیابی به نرخ درآمد ۱٫۲۷ میلیارد دلاری داده است که رشدی اندک در قیاس با درآمد ۱٫۲ میلیارد دلاری سه ماهه دوم ۲۰۱۵ در آن به چشم می خورد. کمپانی مورد اشاره می گوید که ۵۴ درصد از این درآمد، مربوط به فروش دیجیتالی عناوین مختلف بوده است که ۶۸۹ میلیون دلار (در قیاس با درآمد ۶۲۳ میلیون دلاری در همین حوزه طی سه ماهه نخست ۲۰۱۶) را به خود اختصاص داده است.

گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016؛ موفقیت های بتلفیلد 4 و استاروارز بتلفرانت تمامی ندارد

۳۰۰ میلیون دلار از مجموع درآمد دیجیتالی، مربوط به فروش محتویات اضافه و بسته های الحاقی و ۱۳۷ میلیون دلار دیگر مربوط به فروش نسخه کامل بازی های ویدیویی بوده است. علاوه بر این ناگفته نماند که فروش اشتراک سرویس های EA Access و Origin Access روی پلتفرم های اکس باکس وان و پی سی نیز به تنهایی درآمدی ۸۷ میلیون دلاری روانه جیب الکترونیک آرتز کرده است.

گذشته از این مسائل، به نظر می رسد که الکترونیک آرتز نسبت به عرضه کنسول های جدید سونی و مایکروسافت هیجان زده است. به گفته مدیرعامل الکترونیک آرتز، «اندرو ویلسون» (Andrew Wilson)، عرضه مدل های ارتقایافته کنسول های فعلی، که با نام «پلی استیشن ۴ نئو» و «اکس باکس وان اسکورپیو» شناخته می شوند، به طولانی تر شدن چرخه عمر کنسول های بازی کمک خواهد کرد.

ویلسون همچنین به صورت مختصر گفته است که کمپانی الکترونیک آرتز، کار روی عناوین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نیز شروع کرده است. در واقع اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش برایتان نوشتیم این کمپانی، واحد جدیدی به نام Frostbite Labs تشکیل داده که با هدف تحقیق روی تکنولوژی های مورد اشاره و نیز مسائلی چون یادگیری عمیق ماشینی و استفاده از آن در توسعه بازی های ویدیویی پدید آمده است. بنابراین اگر بزودی یک بازی واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده از سوی آمریکایی ها عرضه شود، جای تعجب چندانی نخواهد داشت.

گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم 2016؛ موفقیت های بتلفیلد 4 و استاروارز بتلفرانت تمامی ندارد

مدیر عامل الکترونیک آرتز افزوده که نسبت به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن بسیار هیجان زده است؛ هدستی که به عقیده وی، «قیمتی مناسب» داشته و با تکنولوژی قدرتمندی توسعه یافته است. وی همچنین افزوده که اخیراً موفق به تجربه یک بازی بسیار هیجان انگیز که توسط یکی از تیم های الکترونیک آرتز توسعه می یابد، شده و از آن لذت فراوان برده برده است. با این همه ویلسون نگفته که آیا این بازی، همان Star Wars Battlefront: X-Wing VR Mission بوده که در کنفرانس سونی طی E3 2016 معرفی شد یا عنوان معرفی نشده ای دیگر.

در حوزه واقعیت افزوده نیز الکترونیک آرتز همچون همتای فرانسوی خود، یعنی یوبیسافت، به تمجید از بازی پوکمون گو پرداخته و می گوید که آخرین ساخته استودیوی Niantic Labs، به شکلی موفقیت آمیز توانسته تکنولوژی واقعیت افزوده را به دست مردم رسانده و آنها را با این تکنولوژی نوپا آشنا سازد.

The post گزارش مالی الکترونیک آرتز از سه ماهه دوم ۲۰۱۶؛ موفقیت های بتلفیلد ۴ و استاروارز بتلفرانت تمامی ندارد appeared first on دیجیاتو.

لطفا فهرستی را به این بخش اختصاص دهید
© حقوق سایت محفوظ است
[ طراحی سایت توسط فرجاد ]